تومان۲۰,۰۰۰

کد کالا: 1867

پاورپوینت مطالعات فن کوئل, دانلود پاورپوینت معماری

فن کوئل از جمله رایج­ترین تجهیزات تبادل حرارت دو فصلی محسوب می­شود که در موارد خاص می­توان از آن به عنوان وسیله­ای تک فصلی و صرفاً برای تأمین گرمایش فضاها نیز استفاده کرد.
فن کوئل از دو قسمت اصلی کوئل و بادزن تشکیل می­شود.

کوئل مسی به طور مایل در محفظه دستگاه و بادزن در زیر کوئل جاسازی می­شود. فن کوئل به غیر از این دو بخش اصلی که تشکیل دهنده نام نیز هست، دارای اجزای دیگری مانند

فیلتر هوا، کلید سه حالته دور موتور، تشتک تخلیه آب، لوله تخلیه و پوشش خارجی نیز هست. فن کوئل­ها از نظر شکل ظاهری و محل نصب شامل انواع زمینی، سقفی، ایستاده، کانالی، دولوله­ای و چهارلوله­ای   می­شوند.
به طور کلی ظرفیت فن کوئل­ها بر اساس مقدار هوادهی بر حسب فوت مکعب در دقیقه (cfm) تعیین می­شود و البته ظرفیت سرمایی و گرمایی کوئل نیز در انتخاب آنها نقش مهمی دارد.
ظرفیت استاندارد فن کوئل­های زمینی به ترتیب ۶۰۰، ۴۰۰، ۳۰۰، ۲۰۰ و ۸۰۰ فوت مکعب در دقیقه (cfm) است و در موارد محدودی از ظرفیت ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ فوت مکعب در دقیقه (cfm) نیز استفاده می­شود.

اما فن کوئل­های کانالی ایستاده یا سقفی در ظرفیت­های بیش از ۸۰۰ تا ۴۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه (cfm) کاربرد دارند که البته در ظرفیت­های بیش از ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه کمتر مورد استفاده قرار می­گیرند.

پاورپوینت مطالعات فن کوئل
امروزه اغلب فن کوئل­ها به صورت دو لوله­ای مورد استفاده قرار می­گیرند، به این معنا که بنا به فصل دو لوله­ها، آب سرد یا گرم گردش می­کند؛ اما در صورت استفاده از شیرهای سه راهه کنترل می­توان کوئل فن کوئل­ها را در سیستم چهارلوله­ای نیز به کار گرفت.
در سیستم چهارلوله­ای دو لوله رفت و برگشت گرم و سرد هر یک به طور جداگانه حاوی سیال گرم یا سرد هستند و نقش شیرهای کنترل این است که متناسب با شرایط دلخواه دمایی، مقداری از آب سرد و گرم را با یکدیگر مخلوط کنند، مانند زمانی که فردی به هنگام دوش گرفتن با شیرهای مخلوط حمام کلنجار می­رود تا با اختلاط آب سرد و گرم به دمای مطلوب برسد.

به این ترتیب فن کوئل­ها تحت شرایط دمایی مختلفی کار می­کنند و ممکن است در یک زمان که فن کوئلی اتاقی را خنک می­کند، فن کوئل دیگر اتاق مجاور را گرم کند. . استفاده از چنین روشی اگرچه امکان کنترل دلخواهی را به وجود می­آورد؛ اما هزینه­های لوله کشی را به شدت افزایش می­دهد. از این رو امروزه استفاده از چنین روشی مرسوم نیست

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا