تومان۳۰,۰۰۰

کد کالا: 1980

تنظیم شرایط محیطی هدف این پروژه: تاثیر و بهبود گروهایی که در پروژه اکونو نقش دارند

هدف از این گزارش : مقدمه ای از مراحل اجرای بخش الحاقی و تسهیلات هر روز طرح و نقشه کاری می باشد
طرحی از آگاهی اقلیمی میتواند با پیشرفت های زیر به دست بیاید :
– بهبودی آب و هوای ساختمان های گرداگرد هم که با ساخت بیرونی خوشایند ایجاد می شود ، بنابراین بر سلامتی ساکنان تاثیر دارد .
– کاهش تاثیر سرمای باد بر ساختمان که فعالیت ساختمانی را بهبود می دهد
– هدایت تراکم برف که مخارج اداره ساختمان ها را کاهش می دهد .
– بهبودی در پیش بینی برف و باد در راههای مختص به عابر پیاده و دوچرخه سواران و کاهش دادن لغزندگی

در نواحی بالاتر در شمال اسکاندیناوی و  نواحی شمالی در اواسط سال دمای هوا کم خواهد شد
همچنین یخبندان در مکان ها ایجاد می شود
با تشدید وضعیت برف در  مدت تابستان به یخچال های طبیعی تبدیل می شوند
به طور شدید بادهها نوسان دارند بخصوص در خشکی .
همچنین دوره طولانی بدون باد ایجاد می شود .
تاکید شده که مکان های سنتی باید از بادهها دفاع شوند و گرما را ذخیره کنند .
پوشش ساختمان ها کاهش می یابد برای مثال با تجمع شکلی از نیم کره که همان خانه برفی اسکیمو می باشد
به عبارت دیگر جلوی ساختمان می تواند طوری طراحی شود که با وزش باد برفی تجمع نمی کند .

به علت گرم شدن و سرد شدن آهسته ساحل دریا در بهار ، تابستان سردتر از حد متوسط مطابق آن پاییز و زمستان ، گرمتر می شود .
تاثیر دریا بر دما حدود ۲۰ کیلومتر در خشکی گسترش می یابد . سرعت باد در ساحل دریا در مقایسه با خشکی دو برابر میانگین می باشد در خشکی کاهش می یابد ناحیه قوی بادی در خشکی نسبت به ساحل دریا حدود ۱۵ کیلومتر افزایش خواهد یافت در مسافتی از ۴۰ کیلومتر خشکی در تاثیری از ساحل دریا نمی تواند مشاهده شود .
در ساحل دریا پرتو افکنی خورشیدی بیشتری نسبت به خشکی دارد  جریان هوای غربی به اسکاتلند یا نروژ می رسد از سرازیری های غربی کوهها بالا می رود در پایین سرد می شود و رطوبتی مثل باران را ازاد می کند . در کنار شرقی از هوای کوهستانی حرکت هایی در جهت باد ایجاد می شود که در این حالت آن گرمتر و خشک تر می شود . پدیده فن در اسکاندیناوی در شمال اسویدن گسترش می یابد و حتی به ساحل غربی فین لند کشیده می شد .

ساحل دریاها و دریاچه های بزرگ پدیده باد و دریا و خشکی را تحت تاثیر قرار می دهد . در بهار هوای بالای آب سرد و خنک است .
زمانی که خورشید قاره اروپا را گرم می کند هوا شروع به بالا رفتن می کند و فضای خالی که در این مسیر ایجاد شده با هوای سرد پر می شود که دمای پایین را در بهار نزدیک به دریاهای شمالی دارد و حدود ۲۰ کیلومتر در خشکی گسترش می یابد در شب هوای سرد شده در قاره به سوی دریای گرمتر جاری می شود اما پدیده ای قابل ملاحظه و ضعیف تر از ساعات روز ایجاد می کند . در شکل ۶-۲ سیستم های بادی خشکی و دریا را شرح می دهد .

باد دریا در طول مدت روزهای آفتابی ایجاد می شود که ناحیه بالا و باد خشکی را گرم خواهد کرد و دریا گرمایش را در شب حفظ می کند .مطابق آلبرت ,تاثیرات بادی در موانع بسته شده و فضاهای خیابانی ما بین آنها اولا بستگی بر مجموع ویژگیهای آنها دارد.
۱-ساختار بسته شده ,جریانات خاصی را ایجاد می کند که بطور همزمان نتیجه کلی از تاثیر قدرتهای زیادی را بهمراه دارد. اینها چرخش بزرگ شروع می شوند که در فضای خیابان ایجاد شده و آغاز آن در جهت باد بر سطحی با پیش آمدگی لبه بام ساختمان و بعنوان چرخش بادی ادامه می یابد که در نمایی در عکس ساختمان هدایت می شود.
این جریانات ,اکثرا در ساختار شهری به راحتی ایجاد می شود که در زاویه ای۳۰ تا ۶۰ درجه با تسلط بر جهت باد واقع می شود .
۲- در موانع جائی که عرض حیاط در حدود ۶۰ متر است که در ساختمان کمتر از ۱۲ متر ارتفاع دارد ، باد در بالای مانع فضای خیابان ادامه می یابد . اگر همان مانع بالای ۱۲ متر ساخته شود هوا در مانع با جریان چرخشی خواهد ماند .
۳- در فضای خیابان ، عرض کمتر از ۳۰ متر ، چرخش افقی از جریانات اطراف ساختمان ها توسعه می یابد . اگر فضای خیابان تنگتر باشد چرخش افقی ایجاد نخواهد شد .
– بزرگترین جریانات در فضای وسیع خیابان ایجاد خواهد شد زمانی که جهت باد موازی با خیابان است . باد در خیابانهای تنگ در زاویه ۴۵ درجه نسبت به شبکه خیابان می وزد که سرعت وزش بالایی را باعث می شود .
۵- ساختمان بزرگ ، باد زیادی را در محیط نزدیک خودش نسبت به ساختمان های زیاد و بزرگ ایجاد می کند . که به طور صحیح تفسیم می شوند .
۶- بزرگترین کانیونهای یکنواخت خیابان ، طوفانی ترین آنها می باشد . طبق این قانون می توان ویژگی های محوطه بسته شده را بیان کرد که توسط ۳ ساختمان هم احاطه نشده اند و جریان هوا تاثیر بیشتری بر حیاط دارد زمانی که ساخت مابین ساختمان ها با ارتفاعشان بیشتر از ۳ فود مقایسه می شود .

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا