تومان۱۰,۰۰۰

کد کالا: 22

تحلیل فرهنگسرای فرشچیان, دانلود پاورپوینت معماری

این بنا در خیابان توحید اصفهان مجاور زاینده رود واقع می باشد و توسط فرهاد احمدی در سال ۶۷ طراحی شده ولی بدلایلی در سال ۸۵ به بهره برداری رسیده!
سبک این بنا الهام گرفته از معماری سنتی ایران و روم باستان است.
معمولاً آن چه در بررسی یک بنا به عنوان اثری معمارانه مورد توجه قرار می گیرد بحث جنبه های مادی و فضای کالبدی و شکل دهنده به آن اثر معماری است؛

حال آن که در بررسی اثری معماری در اصفهان این تصویر بهشت می توان با نگاهی معناگرا نه تنها به دنبال تکامل کالبدی و شکل گیری بنا، بلکه در جست وجوی ریشه های شکل گیری پیوند کالبد و معنا و کیفیت این ارتباط در دنیای عرفان نیز بود

نکته حائز اهمیت در دیدگاه معمار عارف و صوفی بازسازی تصویر بهشت و جهان ماوراء در همه فضاهای معماری چه در معابر، چه در مساجد و چه در خانه ها و همه جای دیگر است.

«تلاش معمار همواره بر این است که همه جا را به رنگ آن اندیشه اصلی مرکزی خویش در آورد و خاک فقیر را به فضایی ماورایی شبیه سازد.

آن فضایی که او با آن انس ازلی داشته است فضایی که مادی و خاطره یی از آن جهان است، انسان از آن هبوط کرده و همیشه تمامی اندیشه و تفکراتش در پی بازگشت به آن و رهایی از قفس این جهانی بوده است. فضایی کامل و متعالی و بی زمان.»

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا