تومان۰

کد کالا: 657

استاندارد فرهنگسرا طراحی برنامه ریزی دانلود رایگان برنامه ریزی فیزیکی فضاهای فرهنگسرا

فیزیک فضا شکل ابعاد ضمائم چه معماری چه کرکتری و چه ملحقات تاسیساتی آکوستیکی وبرنامه زمانی استفاده از آن فضا می باشد.
در کنار آن مسائل اقلیمی وجغرافیایی یعنی نور تهویه صوت شنوایی……وترکیب وگنجاندن این الگو در قالب یک ایده معمارانه کل برنامه فیزیکی آن فضا مورد نظر را بدست می دهد.
ابتدا به این مساله می پردا زیم که لغت فرهنگسرا به ما چه عملکردهایی را معرفی می کند .دومین مساله یعنی آموزش وپرورش به عنوان مرکزی برای آموزش فرهنگی و تهیه امکانات فضا های جنبی مثل سالن نمایش برای امور پرورشی یعنی کار فکری و فرهنگی روی موضوعات مورد نظر.
سومین و اصلی ترین مساله مورد نظر درون شهری بودن پروژه بار جمعیتی و مساحت محدود زمین به ما در صد تقسیم و جایگزینی این فضا ها در مجموعه به طر حهای اولیه کار میرسیم یعنی در کنار مساله آموزش و پرورش مساله گذارن اوقات فراغت ومکث وتجمع نیز به میان می آید که خواه ناخواه مساله باغ و درخت وسایبان وغیره….در کنار هم قرار می گیرند.

حداقل عرض کلاس نباید کمتر از ۷/۵ متر باشد. برای کلاسهائیکه از یک طرف نور طبیعی دریافت می‌کنند حداکثر عرضی ۷ متر و برای کلاسهای که از دو طرف نور طبیعی می‌گیرند حداکثر عرض ۴/۸ متر است. طول کلاس نباید کمتر از ۶ متر و بیشتر از ۹ باشد این ابعاد کلاسها بیشتر در رابطه با درسهای تئوری در نظر گرفته شده و ابعاد و مشخصات کلاسهای علمی و آتیله‌ها، لابراتورها و در بعضی موارد با توجه به نوع درس متفاوت می‌باشد

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا