تومان۵,۰۰۰

کد کالا: 703

پاورپوینت نمونه مدرسه دانلود مطالعات آموزشی نمونه موردی مدرسه خارجی و داخلی

معماری تنها به بازی گرفتن استادانه فرم ها نیست بلکه ماهیت آن ساختار فضا و صورت بخشیدن به مکان است.
مقدمه

بررسی نمونه های آموزشی خارجی

بررسی نمونه های آموزشی داخلی

نتیجه گیری

فرم ساختمان در رابطه با اقلیم:
شکل ساختمان می تواند تاثیر زیادی در هماهنگ ساختن اقلیم و نیز در تعدیل انتقال شرایط بحرانی هوای خارج به داخل ساختمان داشته باشد. برای پی بردن به نقشی که شرایط گرمایی هر منطقه(دمای هوا و شدت تابش آفتاب) در شکل دادن به ساختمانهای آن منطقه دارد, باید نسبت اهمیت هر یک از عوامل را مشخص نمود. اما به طور کلی می توان چنین گفت که شدت زیاد تابش آفتاب باعث کشیدگی ساختمان در جهت محور شرقی و غربی می گردد.

فرمهای مکعب شکل یا فرمهایی که اضلاع شمالی جنوبی آنها بزرگتر از اضلاع شرقی غربی آنها هستند مفیدتر بوده و نیز ساختمانهای بلند نسبت به ساختمانهای کوتاهتر نور بهتری دارند.
تاریخچه باوهاوس والتر گروپیوس در سال ???? با ادغام آکادمی هنرهای زیبا و مدرسه هنرها و پیشه‌ها، مدرسه باوهاوس را در وایمار بنیان نهاد. او در نخستین بیانیه خود، نظر ویلیام ماریس درباره تعالی صنایع دستی را با فکر وحدت همه? هنرها (با رعایت تقدم معماری) درآمیخت و مرزبندی میان جنبه‌های تزیینی و کاربردی در هنرها را مردود شمرد. او چندی بعد در سال ???? اهمیت طراح-صنعتگر در تولید صنعتی کلان را مورد تاکید قرار داد، که به عنوان اصل عمده‌ آموزه باوهاوس دانسته شد. پس از آن کارگاه‌های باوهاوس به صورت آزمایشگاه‌های ساخت پیش نمونه برای تولید ماشینی درآمدند و بسیاری از فرآورده‌های این کارگاه‌ها (به خصوص میز و صندلی، منسوجات و لوازم چراغ برقی) با موافقت صاحبان صنایع در خط تولید کارخانه‌ای قرار گرفتند. سبک فرآورده‌های باوهاوس خصلت هندسی و ساده داشت و به سبب صرفه‌جویی در وسایل و مطالعه در کیفیت مواد از پالودگی خط و شکل برخوردار بود. با طراحی تعدادی ساختمان تازه در دسائو (که نتیجه کار گروهی گروپیوس، معلمان و شاگردان بود) باوهاوس از وایمار به مکان جدید انتقال یافت. پس از این تغییر مکان، تأثیر باوهاوس در معماری و هنرهای کاربردی اروپا رخ نمود و تا پایان جنگ دوم نیز پایدار ماند. در سال ???? میس ون باوهاوس را به برلین انتقال داد، اما فعالیت آن در برلین دیری نپایید چراکه یک سال بعد، در ?? آوریل ???? دولت نازی باوهاوس را تعطیل کرد. چندی بعد موهولی ناگی و برخی دیگر از معلمان مدرسه? جدیدی به همین نام در شیکاگو برپا کردند. تا اواخر دهه? ???? اکثر مدارس طراحی و معماری اروپا و ایلات متحده دست‌کم بخشی از برنامه‌های آموزشی باوهاوس را پذیرفتند. تعدادی از هنرمندان بزرگ قرن بیستم همچون پل کله، واسیلی کاندینسکی، والتر گروپیوس، موهولی ناگی، جوزف آلبرز و دیگران در این مدرسه هنری تدریس می‌کردند

در فرهنگ اسلام مسجد و مدرسه همیشه با هم بوده اند و به همین خاطر نیز هماهنگی بسیار ارزنده ای از نظر تزیینات بنا با هم دارند در مدارسی که در نزدیکی آنها مسجد قرار نداشته و یا امکان ساخت مسجدی مجزا، معظم و عمومی نبوده است در طرح مدرسه حتما بنایی به عنوان مسجد در خود نیز احداث می شده است.
در برخی دیگر از مدارس یا همزمان به ساخت مدرسه، مسجد در خود نیز احداث می شده و یا بنحوی ارتباط فضای مدرسه با فضای مسجد موجود حل می شده است.

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا