تومان۳۰,۰۰۰

کد کالا: 908

نمونه فرهنگسرا دانلود مطالعات کامل نمونه های موردی فرهنگسرای داخلی و خارجی

مرکز ژرژ پمپیدو
مرکز ژرژ پمپیدو (به فرانسه : Centre Georges Pompidou) نام مؤسسه هنری و فرهنگی است که در سال ???? به‌نام ژرژ پمپیدو رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس برپا شد.

مرکز فرهنگی تی جی بائو
معمار: رنزو پیانو
جزایر کالدونیای جدید در آبهای غربی اقیانوس آرام و در کرانه های خاوری استرالیا که مرکز آن نومه آ می باشد .کالدونیای واقعی در اسکاتلند بوده و دلیل این نام گذاری شباهت اقلیم ها می باشد .
اقلیم : آتشفشانی،گرم و مرطوب و پر باران .خاک منطقه مناسب کشاورزی بوده و دارای پوشش گیاهی انبوه می باشد . ویژگی اول : مأنوس بودن با طبیعت به نحوی که :
۱) استفاده از نور خورشید برای بیان لطافت ساختار چوبی
۲) استفاده از صنوبر بلند و ستون مانند که معیاری برای ارتفاع پوسته های وسیع ساختمانی محسوب می شوند.
۳) استفاده از باد که از میان عناصر می وزد و انعطاف پذیری و استحکام چوب را یاد آوری می کند .
ویژگی دوم: در استفاده از معماری سنتتی و بومی و همچنین نوع مصالح به کار رفته و روش ساخت سازه نیز از فرهنگ  کاناک الهام گرفته شده است .

فرهنگسرای نیاوران
این بنا توسط آقای کامران دیبا و همکارانش صورت گرفته است. ساخت این بنا در تاریخ ۱۳۵۵شروع و در سال ۱۳۵۶ به اتمام رسید. کل فضای مجموعه نیاوران ۱۱۰ هزار متر مربع است و زیر بنای ساختمان ۱۰ هزار متر مربع می باشد. این مکان از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۴ به عنوان دانشکده هنر و زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت نموده و در سال ۱۳۷۴ با عنوان رسمی فرهنگسرا شروع به کار کرد. در حال حاضر ریاست این مجموعه بر عهده جناب آقای دکتر سیدمحمد فدوی می باشد .

فرهنگسرای خاوران
نخستین گام برای احداث فرهنگسرای خاوران در بهار ???? برداشته شد و از دوازدهم تیر ???? نیز آغاز به کار کرد. این فرهنگسرا عمدتاً به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقی تهران تأسیس شده و از بزرگ‌ترین مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است .
هم اکنون فرهنگسرای جوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود. این فرهنگسرا دارای مساحتی بالغ بر ????? متر مربع و زیر بنای ????? متر مربع است و در چهار بخش ساختمان اداری، بازارچه فرهنگ و هنر (به صورت رو باز در وسط محوطه)، ساختمان مرکزی، علوم و فنون و شهر بازی، انجام فعالیت‌های متنوعی را برای عموم، به ویژه جوانان و نوجوانان میسر کرده است .

فرهنگسرای سرو
فرهنگسرای باغ وثوق الدوله
فرهنگسرای شفق
فرهنگسرای بهمن
فرهنگسرای اشراق
فرهنگسرای ابن سینا
فرهنگسرای ارسباران

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا