تومان۳۰,۰۰۰

کد کالا: 1280

پاورپوینت نمونه سینما دانلود مطالعات و نمونه های موردی سینما آمفی تئاتر

تکنیک های سینمایی سالهاست که پیشرفت کرده و توسعه آن همچنان ادامه دارد و نیازهای مقرر نیز متناسب با ضرورت های آن تغییر یافته است. بدین ترتیب به جهت قابل اشتعال بودن اصل فیلم ها احتیاط کاری های دقیق در قوانین صنعت سینمای ابتدائی و مشخصاً در طرح پروژکتور خانه های اولیه ضروری بود. تجهیزات نمایش فیلم معمولاً در پروژکتورخانه قرار دارد و رابط بین تجهیزات تصویر پردازی و پرده نمایش های گوناگون طبق امکانات فضایی موجود و نوع دستگاه به کار رفته می باشد. هنگام بررسی شرایط مربوط به جزئیات تولید صدا ، آکوستیک  ، ‌گرما ، ‌تهویه و روشنایی مشورت با کارشناس ضروریست. ترتیب دادن جای نشستن ،‌ ورودی ها ،‌ خروجی ها و روشنایی در سینماهای عمومی با وضع مقررات قانونی و اجازه مقامات ذی صلاح محلی کنترل می گردد. در این بخش کوشش می شود تا به اصول اولیه موثر بر طراحی فضای سینما پرداخته شود و از این رو اشاره به تمام جزئیات مربوط به طراحی و تکنیک سینما امکان پذیر نمی باشد. علاوه بر مقررات ایمنی دولتی ، ‌مقامات ذی صلاح محلی از قدرت خود برای حفظ سلامت عامه استفاده می کنند.
سالن انتظار
کافی شاپ
اداری
سالن
اجرا
خدمات
صفحه نمایش
نمونه های موردی
تئاتر شهر تهران
با گسترش تهران و مرکزیت این منطقه، ارزش کافه شهرداری بیشتر شد. در سال ????، شهرداری تهران تصمیم به تخریب کافه شهرداری و تغییر کاربری آن گرفت و در همان زمان چند گروه آمریکایی، فرانسوی و ایتالیایی پیشنهاد ساخت یک هتل لوکس ??? اتاقه را در محل کافه شهرداری ارائه دادند. این درست زمانی بود که تئاتر ایران با حضور نسل جدید هنرمندان مانند آربی آوانسیان، عباس نعلبندیان، اکبر رادی، علی نصیریان، غلامحسین ساعدی، بهرام بیضایی، بیژن مفید، پرویز صیاد و هنرمندان کارگاه نمایش، دوران اوج خود را طی می کرد و با به حاشیه رفتن سالن هایی چون تئاتر هنر، تئاتر سعدی و تئاتر تهران و کمبود ظرفیت تالار سنگلج و اختصاص تالار رودکی (وحدت) به اجرای موسیقی نیاز به یک سالن نمایش در تهران به شدت احساس می شد.
ستون های باریک و بلند تئاتر شهر که شکل تزئینی آن جلب توجه می کند، به طناب های دربرگیرنده بالنی شبیه است که بنا را به زمین دوخته است. این عناصر از سطح زمین شروع می شوند و به زیر بیرون زدگی پشت بام می رسند. بین هر سه ستون، دو طاق که تیزه آن در وسط پیش آمدگی بام ختم می شود و طاق سومی که دو طاق زیرین را در برمی گیرد و تیزه آن به لبه انتهایی پیش آمدگی می رسد در تلطیف نمای ساختمان و القای سبکی حجم آن بسیار موثر است.استفاده از آجر در نما و ترکیب آن با کاشی فیروزه ای و سبز و نیز به کارگیری عناصر تزئینی آجری، ایجاد حسی آشنا با بنای تئاتر شهر را تشدید می کند.
مهم ترین ویژگی تئاتر شهر در پلان دایره شکلی آن است.این پلان ترکیبی از معماری یونان و روم قدیم و شبیه بناهای مربوط به نمایش مانند پانئوم و کلوسئوم است. این نوع پلان در دوره قاجار وارد معماری ایران می شود. زمانی که ناصرالدین شاه به فرنگ رفته و در آن جا سالن تئاتر پاریس و لندن را می بیند، دستور ساخت تکیه دولت را می دهد که ما آن را به عنوان نخستین سالن تئاتر کشور می شناسیم. بعد از تخریب تکیه دولت، علی سردار افخمی برای طراحی رسمی ترین تئاتر کشور آن هم به شکل مدرن و با استفاده از مصالح بتن و فلز از پلان دایره استفاده می کند.
تالار اصلی که مهم ترین هدف سازندگان تئاتر شهر بود در دو طبقه با ظرفیت حدود ??? نفر طراحی شده است. این تالار از کلیه تجهیزات فنی از جمله صحنه گردان الکتریکی به قطر ?/?? متر، آسانسور دکور، سیستم آویزهای بالارونده برای دکور، دهنه متحرک صحنه، پرده و امکانات سینمایی، سیستم کامل نور و صدا و دستگاه های کنترل کننده برخوردار است و پرده آن نیز به صورت طولی بسته می شود. عمق صحنه ?? متر، ارتفاع پرده صحنه ?? متر، پهنای صحنه از جلو ?? متر، پهنای صحنه از دهانه ?? متر؛ پهنای صحنه از وسط ?? متر و طول دهانه آن از ?? تا ?? متر تغییرپذیر است. در مراسم افتتاحیه این سالن محمد رضا پهلوی و همسرش شرکت داشتند و فهیمه راستکار، داریوش فرهنگ، سوسن تسلیمی، مهدی هاشمی، پرویز پورحسینی،شکوه نجم آبادی، مهوش افشارپناه، فریده سپاه منصور و…. باغ آلبالو را روی صحنه بردند.مدتی بعد، دو سالن چهارسو و تالار شماره ? نیز راه اندازی شدند.
تالار چهارسو در طبقه زیرین، پشت ساختمان اصلی با طراحی آوانسیان، خاص نمایش های ایرانی که احتیاج به سن مدور دارد باظرفیت ??? تا??? تماشاگر ساخته شد. در سال ???? با توجه به نیاز به سالن های جدید یکی از انبارهای تئاتر شهر تغییر کاربری داده شد و به نام شهید حسن قشقایی نامگذاری شد. این تالار با شکلی ? گوش، در حدود ??? نفر گنجایش داشت و برای اجراهای نمایش سنتی _ ایرانی مناسب بود. با فعال شدن تالار سنگلج و به دلیل نامناسب بودن عمق صحنه تالار قشقایی و وجود دو نقطه کور برای تماشاگران، این تالار مدتی تعطیل شد اما در سال ???? با گنجایش ??? نفر و عمق صحنه مناسب مجددا راه اندازی شد.

نمونه های خارجی : تئاتر جدید مارلو – گراند چین – مجموعه تئاتر آگورا

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا