تومان۲۰,۰۰۰

کد کالا: 1286

پاورپوینت موزه دانلود مطالعات نمونه موردی موزه مرسدس بنز

موزه مرسدس بنز در بیستم  ۲۰۰۶ یعنی  بیست روز قبل از شروع مسابقات جام جهانی آلمان در یک فضای نمایشگاهی به مساحت حدود ۱۷۰۰۰ متر مربع در ورودی شهر اشتوتگارت آلمان افتتاح گردید . این موزه توسط یک شرکت هلندی به نام یوان استدیو طراحی شده است. موزه اصلی ساختمانی دارای ۹طبقه به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع به ارتفاع ۴۸ متر میباشد  از بتن مسلح که بیش از ۱۱۰هزار تن فلز و بتن بکار رفته است و  نمای این ساختمان از ۱۸۰۰ قطعه پنجره به همراه ۷۵۰ کیلومتر لوله و کابل تشکیل شده است.
طرح عجیب و پیچیده این ساختمان کار را برای اجرا و خصوصاً قالب بندی بتن آن مشکل می ساخت در ماه می ۲۰۰۴ شرکت آلمانی (ورنر سوبک) ساخت این موزه را آغاز کرد و ساخت  چنین سازه ها با پیچیدگی خاص خود تنها در ۲ سال نشان از مهارت و مدیریت صحیح می باشد.
ساختمان از دو سیستم حلزونی شکل تشکیل شده که به علت سیستم محدودیکه دارد هماننی اهرام مصر مرموز و سحر انگیز است وقتی که درحال بازدید از موزه می باشید به نظر میرسد که ساختمان دور شما می چرخد و اطراف شما نورانی شده است
بازدید کنندگان از موزه از طبقات بالا تا پایین حرکت می کنند در جریان حرکت در اتریوم ، و از طریق یک آسانسور ، ۴۲ متر در آسانسور از سطح زمین بالا میروند تا این نمایشگاه را از بالا ببینند .
ملاقات کنندگان یک نمایش کلی از موزه ازطریق صفحات کامپیوتری مشاهده می کنند آسانسورها مانند کپسولی هستند یا یک شکاف بزرگ در سطح چشم ناظر که بازدیدکنندگان تصاویری از تاریخ مرسدس بنز را روی دیوارهای اتریوم نقاشی شده است را مشاهده می کنند . دو رمپ مارپیچی بازدیدکنندگان را به قسمتهای فوقانی هدایت میکند و یکی از این رمپها بازدیدکنندگان را به گالری نمایشگاه که حاوی ۱۲۰خودرو و نمایانگر ۱۲۰ سال فعالیت بنز می باشد هدایت میکند .
ساختمان شامل فضای نمایشگاهی برای کلکسیون تاریخی مرسدس بنز – یک رستوران-بخش اداری – لابی به همراه آسانسور و … می باشد ، اتاق کلکسیون (غرفه ها) که بصورت سن طراحی شده اند ، نمایان هستند و با پنجره های طولی وسیعی احاطه شده اند ، این غرفه های به ترتیب زمانی چیده شده اند ولی این روند تاریخی انعطاف پذیر است.
استراکچر موزه براساس trefoil یا سه پره است ، استراکچر (سه پره)در قانون ریاضی شامل سه دایره هم پوشاننده است که فصل اشتراک آنها یک اتریوم سه گوش را تشکیل می دهد ، طبقات مدور حول اتریوم مرکزی چرخیده اند که بطور متناوب بصورت زوج و فرد تکرار می شوند .
افراد ملاقات کننده خط لبه ساختمان را مانند یک ماشین زمان تعقیب می نمایند که این مسیر از دیوار شروع شده و سپس در سقف ادامه یافته و بعد تبدیل به فضا میشود
از نمای داخل پلان ساختمان یک برگ شبدری که تمثیلی از نشانه معروف مرسدس بنز است تداعی میکند ،
رمپ دوم از میان گالری بصورت سن تئاتر میباشد پایین می آید و در آن تاریخچه مرسدس بازگو می شود در ضمن بازدیدکنندگان می توانند از یک رمپ به رمپ دیگر بروند در واقع طراحی هوشمندانه این موزه طوری است که بازدید کنندگان توسط خود بنا هدایت شده و بدون آنکه قسمتی از آن را از دست بدهند می توانند از تمامی قسمتهای بازدید کنند.
اولین زنجیر اتصال دهنده غرفه های راهنما مربوطه به تاریخ مرسدس بنز و دومین زنجیر مربوط به کلکسیون ماشین و کامیون است که انند دو مارپیچ

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا