تومان۵۰,۰۰۰

کد کالا: 1848

مجتمع تجاری رساله در ۶ فصل فایل ورد قابل ویرایش, دانلود رساله معماری

رساله کامل مجتمع تجاری
در ۶ فصل
فصل اول
ضرورت انجام موضوع

ضرورت انجام موضوعبا توجه به اینکه خیلی از دستاورها و اختراعات بشری بر حسب نیازهاوخواسته هایش برای رفع نیازها،سهل و آسان سازی در انجام اموراتش شکل گرفته است.در گذشته انسانها برای تامین و خرید اقلام و کالاهای موردنیاز خود گاها مجبور به طی مسافتها و حتی رفتن به شهر و دیاری کهاقلام و جنس های را داشتند که نادر و کمیاب بودند و میتوان گفت که فقط در آن دیار و مرز و بوم میتوانستند آن را تهیه کنند. هر چند که این کار و عمل تهیه کردن کالا و اقلام مورد نیاز از شهر و دیاری غیر از محل سکونت فرد با خطراتی نیز روبرو بوده و مسئله راهزان بین راهی و بسیار مواردی دیگر عوامل تهدید کننده ای بشمار میروند ، کم کم و با گذشت زمان وپیشرفت های بشری دیگر تهیه  کالا و اقلام مورد نیاز دیگر کمتر با مشکل روبرو بوده و اختراعات دنیای امروزه کمک شایانی به انسانها برای تهیه کالا و مایحتاج انسانها کرده است .

فصل دوم
مفاهیم مرتبط با موضوع

شکل گیری بازارها و مراکز تجاری و اقتصادی در شهرها همواره با روند رشد و توسعه ی بافت شهری هماهنگ بوده و تأثیرات متقابل این دو بر یکدیگر، فرایند تکوین و گسترش آنها را کامل می کرده است. اهمیت روابط تجاری و اقتصادی سبب شده تا سیر تحول شهر و بازار ایرانی با یکدیگر عجین گشته و ساختار و رفتار هریک، در شکل گیری قالب های فیزیکی و اجتماعی دیگری، تاثیر مستقیم داشته باشد. در واقع، توسعه و گسترش شهرنشینی، ضرورت ایجاد مراکز اقتصادی در قالب بازار را ایجاب نموده و متقابلاً شکل گیری بازارها و تقویت ساختار اقتصادی آنها، سبب استحکام نهادهای شهری و گسترش روز افزودن عناصر درونی آن می گردد.

فصل سوم
بررسی بستر طرح

استان کردستان بخشی از سرزمینی است که تحت حکومت مادها اداره می شده است . کردها یکی از شعبه های مشهور نژاد آریایی هستند که از حدود ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از شرق به ایران وارد شده و به شمال غربی و مشرق دریاچه ارومیه مهاجرت نموده اند و محققان در آریایی بودن آنها شکی ندارند .
کردها مردمانی ایرانی تبار هستند که زبان ، فرهنگ و آداب و سنن آنان در ارتباط و پیوند با دیگر مردمان در قلمرو زیست اقوام ایرانی است.
براساس نتایج سرشماری عمومی سال ۱۳۷۵ جمعیت استان ۱،۳۴۶،۳۸۳ نفر بوده است  که ۴/۵۲ درصد شهری و ۶/۴۷ درصد را جمعیت روستایی تشکیل می دهد . تراکم نسبی جمعیت معادل ۷/۴۷ نفر در کیلومتر مربعاست .

فصل چهارم
بررسی نمونه های مشابه

وجود ادارات دولتی، شرکت های بزرگ نفتی، شرکت های خصوصی معتبر، دفاتر بازرگانی و مراکز لوکس خرید در بلوار میرداماد، جایگاه ویژه ای را از منظر سرمایه گذاری برای این پروژه رقم زده است. وجود ایستگاه میرداماد (خط یک مترو) در کنار این پروژه عظیم، از دیگر امتیازات مجتمع رز میرداماد است.

فصل پنجم
ضوابط و استانداردها

فقط فضاهایی می توانند به مردم قدرت انتخاب بدهند که برایشان قابل دسترسی باشد. بنابراین حدی از قدرت انتخاب که یک محیط به مردم می دهد تا بدان طریق از مکانی به مکانی دیگر بروند، یک معرف کلیدی جهت ارزیابی پاسخ دهندگی آن محیط تلقی می گردد؛ ما این کیفیت را نفوذپذیر  می نامیم. نفوذپذیری هر نظامی از فضاهای همگانی به تعداد راه های بالقوه ای که برای عبور از یک نقطه به نقطه ی دیگر در نظر گرفته شده بستگی دارد. این راه های بالقوه باید شفاف و
دیدنی باشند، چرا که در غیر این صورت فقط کسانی می توانند از آن سود ببرند که از قبل نسبت به به حوزه ی مربوطه آشنایی داشته باشند.

فصل ششم
برنامه فیزیکی

منابع و ماخذ

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا