تومان۰

کد کالا: 1862

کانسپت چیست؟طرح معماری چگونه شکل می گیرد؟(رایگان)

از آنجا که کل مطلب نوشته شده  پاسخ به یک پرسش است ” کسی میداند کانسپت چیست” به همین خاطر، متن به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده که البته پاسخها از دید نویسنده است. طبیعتا به این پرسشها میتوان پاسخهایی دیگر هم داد ولی طرح رک و راست این مطالب به خاطر عبور از بحث انتقادی و رسیدن به بحثهای راه حلی است.

کانسپت چیست؟

  طرح معماری چگونه شکل می گیرد؟

از کجا شروع کنم (همیشه برای شروع طراحی با مشکل مواجه هستم)

–     پیچیدگی و تضاد نهفته در مبحث طراحی معماری از کجا ناشی میشود؟

–     آیا من به عنوان یک دانشجوی معماری باید سبک خود را داشته باشم؟

ذوق و قریحه و استعداد در طراحی مفهومی ندارم چه کار کنم ؟

اگر خیلی از کانسپت ها یک جرقه هستند ،چگونه میزان آن را تقویت کنم ؟

–     بود و نبود کانسپت چه تاثیری بر بحث خلاقیت در معماری دارد؟

چگونه تشخیص بدم که کانسپت درستی دارم یا مسیر اشتباهی را طی میکنم؟

و در برنامه آینده (ببخشید ، مطلب آینده) :

??-  یک معمار حرفه ای که مدافع بحث کانسپت است مثل میرمیران ، چگونه طراحی میکرد ؟ از کجا شروع می کرد؟ چگونه طرح را به اتمام می رساند ؟

قبل از ورود به پاسخها ، از دوستان میخوام که در ذهن خود پاسخی به پرسشها بدند ، بعد وارد مطالب بشند و طبیعتا بازخورد این مطالب برای بنده مهم هست بنابراین با هر بخش که موافق نیستید و نظر دیگری دارید، حتما آنرا بیان کنید و اگر در این زمینه مطلبی دارید آنرا برای ما ارسال کنید تا همینجا انتشار بدیم و بتونیم مقایسه ای داشته باشیم. ضمنا در تنظیم این مطالب از ترجمه مقاله کانسپت استفاده شده و نیز نیم نگاهی داشتم به ماهنامه شماره ?? و ?? معماری و شهرسازی که در آن معماران بزرگ ما گفته اند که چطور طراحی میکنند.

?- کانسپت چیست؟

کانسپت چکیده مفهوم و اندیشه نهفته در طرح معماری است این مفهوم می تواند:

قیاسی باشد (analogies) ، که به معنی الگو گیری از ویژگیهایی که برای طرح مفیدند ، مثل الگو گیری از روابط معماری گذشته برای یک طرح یا مقیاس قرار دادن کار هنرمندان در استودیو برای طراحی یک ساختمان آزمایشگاه ( لویی کان – ساختمان تحقیقات پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا