تومان۳۰,۰۰۰

کد کالا: 1978

پروژه روستای کاهو در استان مشهد دانلود پاورپوینت  استان خراسان با مساحت بالغ بر۲۴۷ هزار کیلومترمربع است. این منطقه بین۳۰درجه و۲۱دقیقه تا ۳۸درجه و۱۷دقیقه عرض شمالی و۵۵درجه و۴۹دقیقه تا ۶۱درجه و۲۰دقیقه طولشرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است.عوارض جغرافیایی کوهستان ها دشت ها فلات ها وکویردر دو بخش عمده شمالی وشمال غربی وبخش جنوبی شکل گرفته اند.

این ستان در شمال شرقی واقغ است.ازشمال وشمال شرقی به جمهوری ترکمنستان از شرق به کشور افغانستان ازجنوب به استان سیستان وبلوچستان واز شمال غرب وغرب به استان های گلستان سمنان اصفهان ویزدمحدود می باشد.استان خراسان بیشترین خط مرزی با کشورهای همسایه دارد.
در آخرین تقسیمات سیاسی کشوری استان خراسان دارای۲۹شهرستان ۹۵شهر ۹۱بخش ۲۳۹دهستان۷۷۵۰آبادی دارای سکنه است.

قسمت اعظم خاک ایران با توجه به شرایط جغرافیایی در مناطق خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد. در چنین مناطقی زندگی الزاما درارتباط با آب شکل گرفته و وجود منابع آب و کمیت و کیفیت ونیز دایمی یا موقتی بودن آن همواره درتشکیل عوامل انسانی نقش بسزایی داشته است.
بدیهی است در چنین فضایی بدون وجود آب کافی تشکیل جوامع روستایی با شکل گیری اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و بهره برداری از زمین غیر ممکن است وعلاوه بر این نقش عوامل انسانی نیزدر شکل گیری روستا بی تاثیر نبوده است.در این بین جمعیعت مهمترین عامل انسانی در تشکیل روستا و همچنین تراکم معیشت وتوسعه آنهاست.
با توجه به مطالب بالا مشخص می شود که در تشکیل روستا عوامل فوق دست اندرکار بوده اند به شرح زیر: آب از جمله عوامل اصلی شکل گیری روستا محسوب میشود.قرار گرفتن روستا در حاشیه رودخانه دولت آباد و فراهم بودن آب عامل اصلی استقرار جمعیت در این نقطه میباشد.
همچنین موقعیت طبیعی کاهو به دلیل واقع شدن در دره ها و کوههای بینالود و ارتفاع ۱۴۲۰متری از سطح دریا باعث شده تا منطقه از آب و هوای مطبوعی خصوصا در فصل تابستان بر خوردارگردد.

رودخانه دولت آباد که از ارتفاعات بینالود سرچشمه می گیرد. وسعت حوضه تا ایستگاه دولت آباد۴۱کیلومتر مربع می باشد.
این رودخانه بعد از روستای دولت آباد به سمت کاهو روانه می شودو شایان ذکر است که آب مورد نیاز باغات اراضی کشاورزی کاهو وقلعه نو کاهو را تامین کرده که با توجه به خشکسالی های اخیر اهالی اقوام به حفر چاه های دستی در داخل باغات نموده اند.

 

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا