تومان۳۰,۰۰۰

کد کالا: 1985

مطالعات معماری معاصر بخش مدرن

دانلود پاورپوینت

دکارت اولین فیلسوفی است که نظریه شخصیت مدرن را طرح کرد. مدرنیته به جامعه مدرن گفته میشه.دوره ی تاریخی بین سال های ۱۶۳۰-۱۹۴۰ میلادی را در بر دارد و واجد جنبش های متعدد فرهنگی و عقلانی است

برخی ازنظریه پردازان مدرنیته را یک جریان مثبت در زندگی معاصر میدانند و برخی دیگر بلای بشریت گویند .

شتر مربوط به نیمه ی دوم قرن بیستم است. معماران این دوره بیشتر به تجدید حیات اثار معماران دوره معماری مدرن متعالی پرداخته و انها را با جریان های معماری دوران پس از جنگ درهم امیخت. معماری صنعتی یکی از مهمترین موضوعات در فاصله ی جنگ های جهانی مسئله ی صنعت ،تولیدات صنعتی و تکنولوژی و رابطه جدید ان با معماری مدرن بود.

بیشتر در مکتب شیکاگو گستره استفاده از تکنولوژی اسکلت فلزی  تجربه شده بود بنابر این معمارانی مثل گریپیوس، کوربوزیه و میس وندروهه سعی در استفاده از تکنولوژی جدید  به جای تبعیت از فرم های کلاسیک داشتند بسیاری از این معماران تحت تاثیر معمار المانی پیتر بهرنز و تجربه های جدید او در توسعه معماری صنعتی بودند
فرانک لوید رایت:
اودر سال ۱۸۶۷ متولد شدو خانواده او در سال ۱۹۱۴ بر اثر فر وریختن خانه کشته شدند.
اوطراح بیش از ۶۰ ساختمان از قبیل کلیسا ها و ساختمان های هنری میباشد.
رایت در سبک طراحی خود به طبیعت علاقه زیادی داشت.

این علاقه به منظور زندگی در یک فضای رمانتیک بود. او در سال ۱۹۰۶ خانه ای را برای صاحب یک کارخانه دوچرخه سازی طراخی کرد که تا سال ۱۹۱۰ به طول انجامید.
شاخصه های این بنا خط های افقی ای میباشند که در دیوار های اجری و سایت و سقف کشیده شده اند.
در ساخت این ساختمان از دیوار های اجری باربر و سقف فلزی استفاده شد.

گرایش های تندیس گرا در آثار معماران مدرن از همان ابتدا نیز مشهود بود. فرانک لویدرایت با گرایش های تندیس گرای خود درخانه آبشار حجم ها و فضاهارا با طبیعت ترکیب کرد.
درموزه گوگنهایم نیز این ویژگی تندیس گون بودن معماری دیده میشد.

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا