تومان۱۰۰,۰۰۰

کد کالا: 525

رساله مجتمع سینمایی دانلود رساله کامل مجتمع فرهنگی و سینمایی با رویکرد معماری سبز

فصل اول: چهارچوب تحقیق    ۴

۱-۱– تشریح موضوع      ۵
۱-۲- ضرورت انجام پروژه     ۶
۱-۲-۱– بیان مسأله اساسی تحقیق     ۶
۱-۲-۲- اهداف تحقیق     ۷
۱-۲-۳- سؤالات تحقیق     ۸
۱-۲-۴- فرضیه‏های تحقیق     ۸
۱-۲-۵- کمبودها     ۸
۱-۲-۶-  نیازها     ۹
۱-۳- کاربردهای پروژه     ۹
۱-۳-۱- جشنواره های سالیانه     ۹
۱-۳-۲- اکران های مختلف و همزمان چند فیلم     ۱۰
۱-۳-۳- برگزاری همایش های مختلف سینمایی     ۱۰
۱-۳-۴- تجمع کانون های مختلف سینمایی     ۱۰
۱-۳-۵- فعالیت بخشی به اوقات فراغت جوانان     ۱۰
۱-۳-۶- تمرکز و اهمیت بخشی به فعالیت های سینمایی     ۱۰
۱-۳-۷- برگزاری جشنواره وآئین های قومی، محلی    ۱۰
۱-۳-۸- الگوسازی برای استفاده از معماری سبز    ۱۱
۱-۴- پیشینه پژوهش     ۱۱
۱-۴-۱ پیشینه پژوهش در سطح ملی     ۱۲
۱-۴-۲ پیشینه پژوهش در سطح بین المللی     ۱۲
۱-۵- نتیجه گیری     ۱۲
۱-۵-۱-طراحی یک مجموعه با عنوان مجتمع سینمایی و سینمای تجاری    ۱۳
۱-۵-۲-طراحی یک مجموعه با عنوان مجتمع فرهنگی تفریحی    ۱۳
۱-۵-۳-کاربردهای جانبی مجموعه     ۱۳

فصل دوم: سینما، هنر، معماری    ۱۵

۲-۱- سینما و هنر     ۱۶
۲-۱-۱- هنر و تاریخ     ۱۷
۲-۱-۲- شش هنر و هنر هفتم     ۱۹
۲-۱-۳- تئاتر و سینما     ۲۰
۲-۱-۴- موسیقی و سینما     ۲۲
۲-۱-۵- معماری و سینما     ۲۲
۲-۱-۶- نقاشی و سینما     ۲۴
۲-۱-۷- ادبیات و سینما     ۲۵
۲-۱-۸- برآیند     ۲۶
۲-۲- سینما و معماری     ۲۷
۲-۲-۱- فیلم-  معماری- سینماگران    ۲۷
۲-۲-۲- فیلم- معماری-  معماران    ۳۰
۲-۲-۳- فیلم- معماری-تجربیات معماران    ۳۳
۲-۲-۴- معماری و سینما: انجمن معماری– لندن    ۳۴
۲-۲-۵- تفاوت فیلم و معماری    ۳۵
۲-۲-۶- معماری– سینما    ۳۶
۲-۲-۷- معماری سینما    ۳۷
۲-۲-۸- معماری – سینما – تفاوت ها    ۳۸
۲-۲-۹- معماران – سینماگران     ۳۸
۲-۲-۱۰- معماری و فیلم – سخن آخر    ۳۹

فصل سوم : سینما در جهان و ایران    ۴۱

۳-۱- تاریخچه سینمای جهان     ۴۲
۳-۱-۱- اختراع سینما     ۴۲
۳-۱-۱-۱- پانوراما    ۴۲
۳-۱-۱-۲- دیوراما    ۴۲
۳-۱-۱-۳- فانوس خیال    ۴۳
۳-۱-۱-۴- نقاشی های متحرک    ۴۲
۳-۱-۱-۵- اتاق تاریک    ۴۳
۳-۱-۱-۶- عکاسی    ۴۴
۳-۱-۱-۷- تصاویر متحرک    ۴۴
۳-۱-۱-۸- ادیسون    ۴۴
۳-۱-۱-۹- سینما توگراف لوئی مرها    ۴۵
۳-۱-۲- سینمای اولیه     ۴۵
۳-۱-۳- استودیو    ۴۶
۳-۱-۴-سالن های بعدی سینما    ۴۶
۳-۱-۵- پیدایش تلویزیون     ۴۷
۳-۲- تاریخچه سینمای ایران     ۴۷
۳-۲-۱- سابقه هنرهای نمایشی در ایران     ۴۷
۳-۲-۲- تکیه دولت اولین آمفی تئاتر ایرانی     ۴۸
۳-۲-۳- ورود سینما به ایران     ۴۹
۳-۲-۴- نخستین سالن سینما در ایران     ۵۰
۳-۲-۵- سینما عمومی می شود     ۵۰
۳-۲-۶- آغاز فعالیت فیلمبرداری     ۵۱
۳-۲-۷- رونق سینماداری در ایران     ۵۱
۳-۲-۸- تولید فیلم ایرانی     ۵۱
۳-۲-۹- سینمای ناطق در ایران     ۵۲
۳-۲-۱۰- نخستین فیلم ناطق ایرانی     ۵۲
۳-۲-۱۱- آغاز کار دوبله در ایران     ۵۲
۳-۲-۱۲- فراگیر شدن سالن های سینما در ایران     ۵۲
۳-۲-۱۳- پیدایش تلویزیون در ایران     ۵۴
۳-۳- مشکلات سینمای ایران     ۵۵
۳-۳-۱- وجوه مختلف بحران در سینمای ایران     ۵۵
۳-۳-۱-۱- از دست دادن مخاطب     ۵۶
۳-۳-۱-۲- ضعف و نبود سرمایه گذاری     ۵۶
۳-۳-۱-۳- بیکاری و بطالت عمر و استعداد دست اندر کاران سینما     ۵۷
۳-۳-۱-۴- کیفیت پایین و عدم وجود عمق وتنوع در محصولات سینمایی     ۵۷
۳-۳-۱-۵- نابسامانی وضعیت سالن های نمایش     ۵۸
۳-۳-۱-۶- ریشه یابی بحران در صنعت سینمای ایران     ۵۹
۳-۳-۱-۷- موانع ساختاری توسعه سینما در ایران     ۵۹
۳-۳-۱-۸- تکنولوژی عقب افتاده     ۶۰
۳-۳-۱-۹- ظرفیت و توان محدود     ۶۱
۳-۳-۱- ۱۰- ضرورت توجه و اقدام عاجل برای خروج سینمای ایران از بحران     ۶۲
۳-۴- عملکرد اقتصادی سینمای ایران در یک دوره ده ساله     ۶۶

فصل چهارم : سینما – اجتماع – فرهنگ    ۶۹

۴-۱- بررسی کارکردهای اجتماعی- فرهنگی سینما     ۷۰
۴-۱-۱- اهمیت ارتباط اجتماعی     ۷۰
۴-۱-۲- رسالت ها و وظایف وسایل ارتباط جمعی     ۷۰
۴-۱-۳- سینما بعنوان یک وسیله ارتباط جمعی     ۷۲
۴-۱-۳-۱- سینما و تئاتر     ۷۴
۴-۱-۴- زبان سینما بعنوان زبان بین المللی و تأثیر گذار     ۷۵
۴-۱-۵- سینما بعنوان زبان اجتماعی فرهنگی خاص یک قوم     ۷۵
۴-۲- بررسی جنبه های مختلف سینما     ۷۶
۴-۲-۱- سینما و روایت     ۷۶
۴-۲-۲- سینما بعنوان هنر     ۷۶
۴-۲-۳- نشانه ها و دلالت در سینما     ۷۸
۴-۲-۴- سینما و زمان     ۷۹
۴-۲-۵- سینما و حرکت     ۸۰
۴-۲-۶- سینما و نور     ۸۱
۴-۲-۷- سینما و معماری     ۸۱
۴-۲-۸- سینما و واقعیت     ۸۲
۴-۲-۹- سینما و صنعت     ۸۴
۴-۲-۱۰- سینما و اقتصاد     ۸۵
۴-۲-۱۱- سینما و سیاست     ۸۵

فصل پنجم : سالن های سینما    ۸۷

۵-۱- تاریخچه سالن های سینما در جهان     ۸۸
۵-۱-۱- خانه و شکل یک نوع ساختمان جدید     ۸۸
۵-۱-۲- از بازار مکاره تا مکان های خیال انگیز ساختمان هایی برای نمایش فیلم     ۸۸
۵-۱-۳- تأثیر فضای باز در سینما     ۹۰
۵-۱-۴- سبک آرت دکو – مکان هایی رویایی تا مکان های جریان مند     ۹۱
۵-۱-۵- مدرنیسم و سینما     ۹۳
۵-۱-۶- اکسپرسیونیسم – فیلم ومعماری     ۹۶
۵-۱-۷- سینمای مدرن – معماری نور و جریان     ۹۸
۵-۱-۸- سینمای انتهای قرن بیستم     ۹۹
۵-۱-۹- سینمای آموزشی – موزه ها – سینمای آیماکس     ۱۰۱
۵-۱-۱۰- آینده     ۱۰۳
۵-۲- تاریخچه سالن های سینما در ایران     ۱۰۴
۵-۳- تاثیر تکامل سینما بر سالن های نمایش جهان     ۱۰۹
۵-۳-۱- سینماهای چند سالنی یا مالتی پلکس     ۱۱۱
۵-۳-۱-۱- تاریخچه مالتی پلکس     ۱۱۱
۵-۳-۱-۲- معماری مالتی پلکس     ۱۱۲
۵-۳-۱-۳- آپارات خانه در مالتی پلکس ها     ۱۱۴
۵-۳-۱-۴- ایمنی در مالتی پلکس ها     ۱۱۴
۵-۳-۱-۵- سینما یک تفرجگاه عمومی     ۱۱۵
۵-۳-۱-۶- تحولات فنی در زمینه نمایش فیلم     ۱۱۵

فصل ششم : استانداردهای سینما    ۱۱۸

۶-۱- تکنیک سینما     ۱۱۹
۶-۱-۱- محل استقرار ساختمان     ۱۱۹
۶-۱-۲- دستورالعمل ساخت و مدیریت سالن ها     ۱۲۰
۶-۲- تعاریف پایه     ۱۲۲
۶-۲-۱- سیستم نمایش نرمال     ۱۲۲
۶-۲-۱-۲- سیستم نمایش اسکوپ     ۱۲۲
۶-۲-۱-۳- زوایای دید     ۱۲۲
۶-۲-۱-۴- سطح سرانه     ۱۲۲
۶-۲-۱-۵- حجم سرانه     ۱۲۲
۶-۲-۱-۶- فضاهای ضروری     ۱۲۲
۶-۲-۱-۷- فضای مجاز     .۱۲۲
۶-۲-۱-۸- کمیسیون نظارت     ۱۲۳
۶-۲-۱-۹- زوایای تابش     ۱۲۳
۶-۲-۲- سالن نمایش سینما     ۱۲۴
۶-۲-۲-۱- فرم سالن     ۱۲۴
۶-۲-۲-۲- زوایای مطلوب برای سالن نمایش     ۱۲۶
۶-۲-۳- دید     ۱۲۷
۶-۲-۳-۱- فواصل دید     ۱۲۹
۶-۲-۳-۲- زوایای تابش و فاصله پروژکتور نسبت به پرده     ۱۳۱
۶-۲-۳- سقف     ۱۳۴
۶-۲-۴- کف     ۱۳۵
۶-۲-۵- بالکن     ۱۳۶
۶-۲-۶- چیدمان صندلی ها در سالن     ۱۳۷
۶-۲-۸- انحناء ردیف های صندلی     ۱۳۹
۶-۲-۹- ابعاد و فواصل صندلی تماشاگران     ۱۳۹
۶-۲-۹-۱- شرایط صندلی های چرخدار برای معلولین     ۱۴۴
۶-۲-۱۰- راهروهای سالن نمایش     ۱۴۴
۶-۲-۱۱- ورودی ها و خروجی های سالن نمایش     ۱۴۸
۶-۲-۱۲- پرده نمایش     ۱۵۴
۶-۲-۱۲-۱- پرده عریض     ۱۵۶
۶-۲-۱۲-۲-  سینماسکوپ      ۱۵۶
۶-۲-۱۲-۳-  سیستم های ۷۰ میلیمتری     ۱۵۷
۶-۲-۱۲-۴-  ایماکس Imax    ۱۵۷
۶-۲-۱۲-۵- سینه راما Cinerama    ۱۵۷
۶-۲-۱۲-۶- سیرکلوراما     ۱۵۸
۶-۲-۱۳- ابعاد پرده سینما     ۱۵۸
۶-۲-۱۳-۱- نسبت ابعاد پرده های سالن نمایش     ۱۵۸
۶-۲-۱۳-۲- انحنا پرده     ۱۵۹
۶-۲-۱۳-۳- خمیدگی پرده     ۱۶۰
۶-۲-۱۳-۴- محل پرده     ۱۶۱
۶-۲-۱۴- سایر ملاحظات در سالن نمایش     ۱۶۳
۶-۲-۱۵- آکوستیک     ۱۶۴
۶-۲-۱۵-۱- نحوه تنظیم اکوستیک     ۱۷۱
۶-۲-۱۶- سالن انتظار     ۱۷۲
۶-۲-۱۷- اتاق پروژکتور و ملحقات آن     ۱۷۵
۶-۲-۱۸-  ورودی سینما     ۱۷۷
۶-۲-۱۹- گیشه بلیط فروشی     ۱۷۸
۶-۲-۲۰- سرویس های بهداشتی     ۱۷۹
۶-۲-۲۱- فضاهای اداری     ۱۸۰
۶-۲-۲۲- انبار و اتاق تاسیسات     ۱۸۱
۶-۲-۲۳- فضاهای ارتباطی     ۱۸۱
۶-۲-۲۴- پارکینگ های سینما     ۱۸۷
۶-۲-۲۵- بوفه و رستوران     ۱۸۹
۶-۲-۲۶- طراحی تالارها     ۱۹۰
۶-۲-۲۶-۱- حجم     ۱۹۰
۶-۲-۲۶-۲- شکل     ۱۹۱
۶-۲-۲۶-۳- پخشایی     ۱۹۲
۶-۲-۲۶-۴- مدت واخنش     ۱۹۳
۶-۲-۲۶-۵- اکوستیک در تالار    ۱۹۳
۶-۲- ۲۷- تجهیزات تالار     ۱۹۴
۶-۲-۲۷-۱- تجهیزات و روشنایی     ۱۹۴
۶-۲-۲۷-۲- تجهیزات صوتی     ۱۹۴
۶-۲-۲۷-۳- انواع پرده     ۱۹۴
۶-۲-۲۷-۴- آکوستیک در تالار کنسرت     ۱۹۵
۶-۲-۲۷-۵- روش محاسبی میزان صوت مورد نیاز تالارهای همایش     ۱۹۶

فصل هفتم : معماری سبز    ۱۹۹

۷-۱- معماری سبز    ۲۰۰
۷-۲- تاریخچه توسعه پایدار    ۲۰۲
۷-۲-۱- توسعه پایدار و معماری    ۲۰۳
۷-۲- ۲-جایگاه معماری پایدار و سبز در سیر اندیشه معماری…………………………………………۲۰۳
۷-۳-کلیات و اهداف معماری سبز……………………………………………………………………………..۲۰۴
۷-۳-۱- نگاهی به اصول معماری سبز    ۲۰۵
۷-۳-۱- ۱- اصل اول: حفاظت از انرژی     ۲۰۵
۷-۳-۱-۲- اصل دوم: کار با اقلیم    ۲۰۶
۷-۳-۱-۳-اصل سوم: کاهش استفاده از منابع جدید    ۲۰۶
۷-۳-۱-۴- اصل چهارم: احترام به کاربران    ۲۰۶
۷-۳-۱-۵-اصل پنجم: احترام به سایت    ۲۰۷
۷-۳-۱-۶- اصل ششم: کل گرایی    ۲۰۷
۷-۳-۲- دستور العمل اجرایی معماری سبز    ۲۰۷
۷-۳-۳- مصالح سبز    ۲۰۷
۷-۳-۴- طرح پیشنهادی در رابطه با اصول معماری پایدار و سبز و معایب آن    ۲۰۸
۷-۳-۵- نمونه ای از کاربرد نانو در ساختمان سبز……………………………………………………..۲۰۸
۷-۴- نمونه هایی از تکنولوژی سبز در ساختمانهای سبز    ۲۱۳
۷-۴-۱- برج فانوس دریایی    ۲۱۳
۷-۴-۱-۱-کلیسای جوبیلی    ۲۱۴
۷-۴-۱-۲-تخم هوشمند    ۲۱۶
۷-۴-۱-۳-مجتمع سبز سنگاپور    ۲۱۶
۷-۴-۱-۴-برج شیکاگو    ۲۱۷
۷-۴-۱-۵-برج مسکونی فارو در هلند    ۲۱۸
۷-۴-۱-۶-برج ادیت در سنگاپور    ۲۱۹
۷-۴-۱-۷-برج اسپینکر، انرژی از پیاده روه    ۲۲۰
۷-۴-۱-۸-نتیجه گیری    ۲۲۱
۷-۴-۲-ساختمان کاونسیل هاوس دوCH2، نمونه ای برجسته در معماری سبز    ۲۲۱
فصل هشتم : مصادیق و نمونه های موردی    ۲۳۰

۸-۱- بررسی نمونه های خارجی     ۲۳۱
۸-۱-۱- کاخ جشنواره کن     ۲۳۱
۸-۱-۱-۱- بررسی فضاهای کاخ جشنواره ها     ۲۳۱
۸-۱-۲- مجموعه سینمایی آیمکس لندن     ۲۴۳
۸-۱-۳- مجتمع سینمایی یوفا     ۲۴۶
۸-۱-۴- مرکز سینمای تجربی (گیسو و مژگان حریری- ۱۹۹۹)     ۲۴۹
۸-۲- نمونه های داخلی     ۲۵۰
۸-۲-۱- سینما آزادی: (بابک شکوفی)     ۲۵۰
۸-۲-۲- پردیس سینمایی ملت (کاترین اسپریدف و رضا دانشمیر)     ۲۵۴

فصل نهم : مطالعات زمینه ای    ۲۶۰

۹-۱- مشخصات جفرافیایی    ۲۶۱
۹-۱-۱- مقدمه    ۲۶۱
۹-۱-۲- وضعیت جغرافیایی استان گلستان    ۲۶۱
۹-۱-۳- مختصات جغرافیایی استان گلستان    ۲۶۲
۹-۱-۴-  موقعیت طبیعی شهر گرگان    ۲۶۲
۹-۱-۵-موقعیت و وسعت شهر گرگان    ۲۶۲
۹-۱-۶-مطالعات تاریخی گرگان    ۲۶۳
۹-۲- مشخصات اقلیمی    ۲۶۶
۹-۲-۱-مقدمه    ۲۶۶
۹-۲-۲- وضعیت اقلیمی گرگان    ۲۶۶
۹-۲-۲-۱- دما    ۲۶۷
۹-۲-۲-۲- بارندگی    ۲۶۷
۹-۲-۲-۳- باد    ۲۶۸
۹-۳- روش و اصول کلی طراحی    ۲۶۸
۹-۴- بررسی سایت پروژه     ۲۶۹
۹-۴-۱- معرفی سایت     ۲۶۹
۹-۴-۱-۱- مکان یابی سایت مجموعه     ۲۶۹
۹-۴-۱-۲- دلایل انتخاب سایت    ۲۶۹
۹-۴-۱-۳- عوامل تأثیر گذار در سایت    ۲۶۹
۹-۴-۲-  آنالیز اقلیمی سایت     ۲۷۱
۹-۴-۳-  آنالیز سایت     ۲۷۲
۹-۴-۴- بررسی آلودگی صوتی     ۲۷۳
۹-۴-۵- بررسی ورودی ها    ۲۷۳

فصل دهم : مبانی طرح    ۲۷۵

۱۰-۱- برنامه طرح     ۲۷۶
۱۰-۱-۱-مقیاس و ریخت شناسی    ۲۷۶
۱۰-۱-۲-  نشانه شناسی و سلسله مراتب    ۲۷۶
۱۰-۱-۳-  سبک معماری    ۲۷۶
۱۰-۲- کانسپتهای طرح    ۲۷۷
۱۰-۲-۱- انعطاف پذیری و حرکت    ۲۷۷
۱۰-۲-۲- چند بعدی بودن    ۲۷۷
۱۰-۲-۳- لایه مندی    ۲۷۸
۱۰-۲-۴- نور    ۲۷۸
۱۰-۳-سازه    ۲۷۹
۱۰-۳-۱- جنس مصالح    ۲۷۹
۱۰-۴-نوع و سیستم تأسیسات    ۲۷۹
۱۰-۴-۱- موتور خانه حرارتی (طبیعی)    ۲۸۱
۱۰-۵-برنامه فیزیکی مجموعه    ۲۸۳
۱۰-۶-کانسپت های طرح   …    ۲۸۴
۱۰-۷-کانسپت نهایی…

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا