تومان۱۰,۰۰۰

کد کالا: 740

پاورپوینت ترمینال دانلود مطالعات استداندارد های ترمینال مسافر بری

دیاگرام ب:
در این دیاگرام مسافربعد از خروج ازسیستم حمل و نقل شهری به سالن انتظار وارد بخش میشود فروش بلیط و خدمات جنبی در ارتباط با این بخش قرار میگیرد.بعد از مرحله مسافر به بخش کنترل وارد میشود.و بعد از کنترل بار و مسافر ،سالن انتظار دوم قرار دارد که بعد از آن مسافر همراه با بار به سوی سکوی سوار شدن اتوبوس ها حرکت می کند.
فضاهای مختلف:
۱:بخش حمل و نقل شهری
۲:فروش بلیط
۳:کنترل
۴:انتظار اصلی
۵:خدماتی
۶:تحویل بار
۷:محوطه اتوبوس های خارجی

بررسی فضاهای مورد نیاز و شرح استانداردهای مربوطه:
” در بررسی نیازها و خواسته ها در بستر اجرایی طرح، ارتباط پایانه با شهر،به عنوان  یکی از شناسه های هویت شهری و یکی از ارکان غیر قابل چشم پوشی در فرایند برنامه ریزی و طراحی شهری لحاظ شده و الویت بندی برای عملکرد و فعالیت هر یک از بخش ها مترتب از بستری که قرار است مطابق با سیاست گذاری، پایانه ها در ارتباط با آن سرویس دهی مطلوب را به انجام رساند، تعیین خواهد شد. ”
یک پایانه مسافربری شامل عملکردهای متفاوت و نسبتا زیادی است که هر گروه از آنها میتواند در محدوده فضایی واحد و تحت نام مشخص قرار گیرد. بنابراین می توان گفت پایانه شامل چندین مجموعه ساختمانی و همان تعداد عملکرد اصلی است که در هر مجموعه آن تعدادی از فضاها با عملکرد خاص خود،با هم ترکیب و وظیفه واحد اصلی تری را عهده دار می گردند.

به طور کلی پایانه های مسافری جاده ای، از بخش های زیر تشکیل شده اند:

سکوهای مسافرگیری وتخلیه مسافران
 سالن ها و فضاهای تجمعی سرپوشیده پایانه
پارکینگ ها
بخش های اداری، انتظامی و فضاهای مربوط به شرکتهای حمل و نقل
خدمات رفاهی مسافران
خدمات رفاهی رانندگان
خدمات جانبی خودروها
 فضاهای باز و مسیرهای ارتباطی
تاسیسات بنایی پایانه

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا