تومان۳,۰۰۰

کد کالا: 921

برج آزادی تهران دانلود مطالعات و فیلم معرفی برج آزادی به همراه عکس های نقشه ها

مطالعات برج آزادی
فایل پی دی اف
آلبوم عکس و نقشه ها
فیلم مستند

برج آزادی نماد شهر تهران است که در سال ????توسط معمار ایرانی، حسین امانت به یادبودجشن‌های ????ساله شاهنشاهی ایران طراحی و ساخته‌شد. این برج، تا قبل از انقلاب ???? به نام «برج شهیاد» معروف بود هم اکنون به «برج آزادی» معروف گردیده‌است.

در مراسم آغاز به کار این برج که در سمت غرب شهر تهران قرار دارد محمدرضا شاه پهلوی و همسرش شهربانو فرح دیبا حضور داشتند و منشور حقوق بشر کوروش بزرگ (نخستین نوشته حقوق بشر از کوروش کبیر، پادشاه هخامنشی) برای نخستین بار در این مکان پرده‌برداری شد.
تاریخچه برج آزادی به سال ???? هجری شمسی بر می‌گردد. در این سال طرح یک نماد معرف ایران بین معماران ایرانی به مسابقه گذاشته شد و در نهایت طرح مهندس حسین امانت‌، بیست و چهار ساله و فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران برنده و برای ساخت انتخاب شد.

عملیات بنا برج آزادی در یازدهم آبان ???? خورشیدی آغاز شد و پس از بیست و هشت ماه کار، در ?? دیماه ???? با نام برج شهیاد به بهره برداری رسید.
معماری برج آزادی تلفیقی از معماری دوران هخامنشی، ساسا نی و اسلامی است. این بنای سه طبقه دارای چهار آسانسور و دو راه پله و ??? پلکان است. در محوطه زیرین آزادی چندین سالن نمایش، نگارخانه، کتابخانه، موزه و… قرار دارد. طول این بنا ?? متر، ارتفاع آن از سطح زمین ?? و ارتفاع از کف موزه ? متر است. [?] گفته می‌شود در ساخت برج آزادی چهل و شش هزار قطعه سنک بریده و پرداخت شده به کار رفته‌است.

نمای برج آزادی

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا