تومان۰

کد کالا: 943

طبیعت معماری دانلود رایگان مطالعات نقش طبیعت درخلاقیت معماری

ارتباط با طبیعت ضروریترین شرط برای هنرمند است. هنرمند انسان است.او خود طبیعت است بخشی از طبیعت است در میان فضای طبیعی.
طبیعت همه جا هست. طبیعت تاثیرگذار است و در عین حال می توان رد پای آن را در هر پژوهش خلاقیت جستجو کرد. انسانها از طبیعت تقلید کرده اند، ساختن خشت را از درختان فرا گرفته و از گلهای وحشی برای خلق سرستونها الهام گرفته اند. امواج دریا نقش مایه هایی را برای خلق جزییات گچبری و تزیینات به آنها بخشیده است. طبیعت ویژگیها و بن مایه های خود را برای تامل در آرامش، سختی و والایی – مانند آرامش دریا، صدای برگها، نقش و نگار زمین و حالات فصول – به ما ارزانی می کند
سر ستون کرنتی ملهم از گلهای وحشی

با مطالعه طبیعت میتوان بر این موضوع امید بست که احساسات،شور وهیجان و رایحه هایی که معمار کنجکاو می تواند از طبیعت فرا گیرد،پاد زهری را فراهم می اورد که “از خود بیگانگی”اخیر را از معماران و محیط های معماری مبتلا به ان می زداید.
تاثیردیرینه طبیعت:
شاید قوی ترین نوع الهام بخشی طبیعت بر مصنوعات بشری را بتوان در یونان باستان مشاهده کرد.یونانیان به طبیعت احترام می گذاشتند.
آنها تغییر فصول را جشن می گرفتند و این تغییر را از طریق جشن ها و مراسم با زندگی خود در می آمیختند

عالم دریایی،امواج،ودلفین ها،اختاپوسها وصدف های حلزونی،فرم های هندسی خود رابه تزیینات قصرهای کرت ومیسن بخشیده اند.گل های وحشی وخارها به سرستون ها کورنتین تبدیل شده اندومارپیچ  ،شکل طبیعی تناسب ورویش زندگی ،نقش خود را به سرستون یونیک بخشید.

نوع فایل

حجم فایل

بازگشت به بالا